Målsætning og værdigrundlag

Skolens formål er at udøve skolevirksomhed på følgende grundlag:

A– at give undervisning inden for Bh. klassen – 10. klassetrin, som står mål med, hvad der almindeligvis kræves i folkeskolen.

B– at medvirke til, at samarbejdet med forældrene bibringer børnene de bedst mulige betingelser for at udvikle sig fysisk, åndeligt, intellektuelt og socialt på en måde, der er i overensstemmelse med den moderate islamiske og arabiske kultur samt forberede eleverne til et liv i demokrati og frihed.

C– at tage del i elevernes opdragelse og gøre det muligt for dem at udvikle sig alsidigt og personligt. Skolen skal under hele undervisningsforløbet sikre at børnenes danskkundskaber står mål med det som kræves for at eleverne fortroligt kan begå sig i det danske samfund. Skolen skal yderligere tilbyde eleverne modersmålsundervisning som vil være dem en styrke og ballast i forhold til omverdenen.

D– at disse mål skal søges opfyldt igennem tæt samarbejde imellem forældre, bestyrelse og kvalificeret personale, og der skal lægges vægt på, at der forgår en løbende evaluering med henblik på forbedring.

Forneden findes Freds Skolens vedtægter vedtaget den 9. marts 2007, og godkendt af ministeriet 12. juni 2007. Vedtægterne blev offentliggjort på hjemmesiden for første gang i 2007, så igen den 25. marts 2017, og på ny den 26. juni 2024.