Skolen er underlagt forældrevalgt tilsyn.

Skolens tilsynsførende afgiver hvert år en erklæring om, hvorvidt skolen opfylder sine undervisningsforpligtigelser.

Niels Christian Buch er valgt som tilsynsførende frem til og med 2024/25.

Forneden findes både uddrag fra nogle tilsynsrapporter, og direkte links til de fulde rapporter findes nederst på siden.

“… En hel dags arbejde med trivsel, som jeg har oplevet det på Freds Skolen, er et glimrende eksempel på, at skolen lægger overordentlig stor vægt på at danne eleverne til et liv i et samfund som det danske med frihed og folkestyre. At inddrage og delagtiggøre eleverne i vurderingen af egne trivselsundersøgelser medvirker ligeledes til at udvikle og styrke elevernes demokratiske dannelse samt deres kendskab og respekt for grundlæggende friheds- og menneskerettigheder…”

Juni 2023

“…Freds Skolen arbejder vedholdende og målrettet på at udvikle eleverne til hele mennesker med både personlige, sociale og faglige kompetencer i en grad, så det fuldtud står mål med, hvad der almindeligvis kræves i den danske folkeskole. Kulturen på skolen præges af rummelighed og åndsfrihed, så jeg fornemmer tydeligt, at begrebet demokratisk dannelse er naturligt og vigtigt for skolens virke, og at eleverne forberedes til at kunne leve i et samfund som det danske med frihed, folkestyre og ligestilling…”

Juni 2022

“… hersker en god stemning præget af tryghed og stort nærvær… til fulde står mål med, hvad der almindeligvis kræves i den danske folkeskole. begrebet demokratisk dannelse spiller en stor rolle i skolens dagligdag…”

Juni 2021

“… eleverne føler sig ikke som mindreværdige, men er stolte over deres baggrund og ivrige efter at indgå i det danske samfund…”

Juni 2020

Samtlige tilsyn kan findes forneden.